VIDEO
Spreaker Apple Podcasts Google Podcasts Spotify Facebook YouTube LinkedIn
Pobierz “E-book Odcinek 80” 80-Jak-z-pasja-budowac-kanal-YouTube-Andrzej-Burzynski.pdf – Pobrano 122 razy – 712,00 KB
Działasz w e-biznesie? Pamiętaj o ofercie narzędzi dla e-biznesu od Domeny.tv i MSERWIS .
Publikujesz video w sieci lub dopiero przymierzasz się do nagrywania treści video reklamujących Twój biznes? 🌟Chcesz maksymalnie wykorzystać potencjał kanału YouTube? Posłuchaj rozmowy z Andrzejem Burzyńskim, konsultantem biznesowym, nauczycielem przedsiębiorców, influencerem i youtuberem.
Nie zapomnij zostawić maila, dostaniesz powiadomienia o nowych odcinkach: https://zlapaniwsiec.pl/newsletter-formularz/
Plan rozmowy z Andrzejem Burzyńskim:
Szczegóły rozmowy Marcin Pieleszek
Marcin Pieleszek, podcast dla e-biznesu „Złapani w sieć”, współautor Biblii e-biznesu i dzisiaj ze mną jest Andrzej Burzyński, współautor Biblii e-biznesu, konsultant biznesowy, nauczyciel, doradca, youtuber, networker, influencer, autor książek o zarabianiu z pasją, o zarabianiu właśnie na pasji. Andrzej Burzyński
Wiesz co, to pomysł, który chodził za mną już dwa lata, no dwa lata tak, od wakacji, znowu powtórzę, dwa lata temu, Pomyślałem sobie tak, znam wielu ludzi, którzy robią bardzo fajne rzeczy, ale nie są tak publicznie znani. I zastanawiałem się, tylko pomyślałem sobie tak, chciałbym to zrobić tak naprawdę dobrze, czyli mieć profesjonalne studio, trzy kamery, dobrej jakości, przygotować to nie jako takie tiktokowe materiały, gdzie w 15 sekund opisujesz życie, Tylko taki naprawdę długi materiał, na zasadzie nie ustalamy czasu, ale mówimy do wyczerpania tematu. Andrzej Burzyński
Ale prawda jest też taka, że jakby pewne rzeczy, już 16 lat prowadzę firmę, więc pewne rzeczy toczą się już swoim rytmem, tak, jakby to, już nie potrzebuję tego kanału tak czysto biznesowo, to co miałem do powiedzenia powiedziałem, więc on od roku tak leżał sobie odłogiem i pomyślałem sobie, okej, skoro mamy taki zasób, wiadomo, że to będzie zawsze jakaś tam większa oglądalność niż kanał, który powstaje od zera i na moim kanale Andrzej Burzyński znajdziesz właśnie playlistę, ludzie z historią, i tam już jest chyba z pięć czy sześć nagrań i co tydzień będą pojawiać się kolejne. Andrzej Burzyński
przez te 500 ileś nagrań, które mam, niektóre się oczywiście powtarzają, niektóre były robione intencjonalnie, czyli nagrywałem specjalnie, niektóre to były takie wywiady jak tutaj, niektóre to było gdzieś występowałem publicznie i to było nagrywane, więc wrzucałem nagrania z tego, więc zdaję sobie sprawę, że pewne rzeczy się gdzieś tam powtarzają, natomiast w pewnym momencie pomyślałem sobie, dobrze, porobię playlisty, żeby ludzie, którzy wchodzą, mogli sobie tam, nie wiem, jest ponad 10 tych playlisty, czy o zarządzaniu sobą, zarządzaniu ludźmi, zarządzaniu biznesem, o wystąpieniach publicznych, o radzeniu sobie ze stresem, różnego rodzaju tematy. Więc to pokazuje też jak, no wiadomo, im więcej ludzi jest, więcej trzeba płacić, więc myślę sobie tak, że YouTube w moim przypadku, żeby rozwinąć YouTube'a w moim przypadku, nie mówię, że każdy musi mieć tak samo, to ja po prostu dzielę się swoją wiedzą. Kiedyś bałem się wrzucać tę wiedzę, mówię, ludzie wysłuchają tej wiedzy i ją zastosują. Niewielu jest takich ludzi, większość ludzi jak wysłucha tego, powie OK. Gość ma coś pewnie do powodzenia, część powie, nic nie ma do powiedzenia, ale ci, którzy uznają, ok, ma coś do powiedzenia, to zapraszają do firm, zapraszają na konsultacje, zapraszają na szkolenia, zapraszają na rozwiązywanie problemów w firmach, w tym aspekcie miękkich umiejętności. Marcin Pieleszek
Ja bym tutaj dodał, że to co powiedziałeś, jest bardzo cenne, żeby starać się robić to bez montażu w miarę możliwości, bo montaż to są dodatkowe koszty, czyli im więcej będziemy musieli wyciąć z tego, im więcej będziemy musieli zaingerować w ten obraz, to albo będziemy musieli sami nad tym siedzieć, albo będziemy musieli dodatkowo zapłacić po prostu za montaż, czyli montaż powinien, w miarę możliwości prosto wyglądać i przygotowanie tych nagrań do publikacji, Jeszcze wrócę do tej strony technicznej. Andrzej Burzyński
I trzecia rzecz, czyli mówiłem już o audio, mówiłem o nagraniach online, tak jak tutaj bywamy, i teraz nagrania takie, kiedy nagrywasz sam kamerą, ja porobiłem mnóstwo nagrań, kupując no właśnie, nie wiem jak ta moja kamera się nazywa, bo to moja bratowa właśnie, ona się zna na sprzęcie, więc kilka lat temu kupiłem, w 2016 roku kupiłem aparat fotograficzny z kamerą, czy jakkolwiek to się nazywa Lumix, jakiś tam model i po prostu już, dobra, powiedzmy 2-3 lata ostatnio go nie używałem, ale przez kilka lat mi służył, po prostu nim nagrywałem. Wszystko, co jest możliwe, zrobiłbym jak własnym sumptem, czyli zwykle jak nie masz pieniędzy, to znaczy, że nie masz za dużo klientów, ale to też oznacza, że masz dużo czasu, więc masz czas na nagranie, masz czas na obrobienie, masz czas na wrzucenie. W momencie jak już pojawia się coraz więcej, ja dzisiaj jestem w tej szczęśliwej sytuacji, że jedyne co robię dzisiaj, to prowadzę szkolenia, mam konsultacje, czy tak jak tutaj mamy spotkania, ja już nawet jak nagrywam te filmiki, no to robię ludzie z historią, no to Szymon je obrabia, Szymon je wrzuca, Szymon robi resztę. Jeżeli jakieś inne rzeczy, to mam swojego wirtualnego asystenta, tak naprawdę wirtualnego brata, bo to mój brat jest asystentem, któremu wrzucam i on obrabia, wrzuca w media społecznościowe, więc jakby ja skupiam się na tym, co lubię, a resztę są firmy, które się tym zajmują, ale do tego doszedłem. Marcin Pieleszek
Można to znaleźć i na stronie “Złapanych” w sieć pod odcinkiem, jak on już wyjdzie na stronę naszą podcastową, będzie w tym momencie link do tego właśnie artykułu i tamtą stronę techniczną będzie można sobie zobaczyć, tam są propozycje mikrofonów, też Krzysiek pisał na temat oświetlenia, pokazywał, jakie są różnice, także przy nagraniach wideo jest to istotne, bo też mówiłeś o takich propozycjach, że można na YouTubie publikować tylko audio, Nawet Marek Jankowski z “Małej wielkiej firmy” od jakiegoś czasu zrezygnował z formatu wideo i też jest taki odcinek, w którym tłumaczy, dlaczego zrezygnował z formatu wideo swojego podcastu i dlaczego został tylko w formacie audio. Andrzej Burzyński
Po pierwsze, No teraz już te czasy znowu wróciły, popandemiczne, czyli moment, kiedy wyjeżdżasz na konferencję, występujesz na konferencji, powiedzmy ludzie Cię nie znają, albo gdzieś tam słyszeli, ale nie mają za dużo, i teraz poznają Cię osobiście, czyli słyszą Cię, mogą do Ciebie podejść w przerwie i tak dalej, i oni dołączają do Twojej społeczności, czyli jest jakaś społeczność ludzi, na konferencji, która przenosi się na społeczność w internecie, czyli ludzie mają cały czas ze sobą kontakt. To jest bardziej model ekspercki, czyli ja nie tyle gromadzę wokół siebie jakąś społeczność, z którą dialoguję, ja też, jak wejdziesz na moje filmiki, zobaczysz, że tam jest mało komentarzy, też dlatego, że ja przez wiele lat, przez pierwsze chyba 8 lat, miałem wyłączone komentarze. Jak mu ktoś napisał, ja to powiem innymi słowami, ale domyślicie się, film o zoologii, ktoś mu napisał komentarz, kurka, jaki ty jesteś brzydki, a mój brat mu odpisał, uff, dzięki stary, myślałem, że tylko ja to widzę. Andrzej Burzyński
Jest ważne, bo to jest coś ciekawego, jak masz swoje studio YouTube, to nie wiem, czy w tej wersji stacjonarnej, ale na pewno w wersji mobilnej, czyli w telefonie, jak masz studio, to on ci daje takie cotygodniowe, jakie materiały się często były oglądane i tak dalej, takie résumé. Marcin Pieleszek
Czyli trzeba korzystać z jakichś budżetów testowych najpierw i po prostu patrzeć, jakie będą tego rezultaty, ale w płatnych reklamach zachowujemy pełną kontrolę, bo możemy sobie tutaj budżet dzienny wyznaczyć, możemy sobie wyznaczyć, ile chcemy płacić za kliknięcie, Tam, co prawda, nam ten algorytm YouTube'a pewnie podpowie, że dałeś za mało, daj trochę więcej, ale mamy pełną kontrolę nad tym budżetem i nad tym, ile jesteśmy w stanie, w jakim czasie wydać, także tutaj raczej też z moich doświadczeń budżety testowe i po prostu patrzeć, jaki będzie tego efekt i potem sobie statystyki, właśnie tak jak tutaj Andrzej wspominałeś, oglądać statystyki i zobaczyć, jakie to rezultaty niesie. A zresztą też, jeżeli będzie to przynosić klientów do nas, jeżeli ci klienci będą mówić, że znają nas z YouTube'a, no to w tym momencie będzie to chyba taka najważniejsza miara naszej skuteczności właśnie w promowaniu tego naszego kanału eksperckiego, bo na to chyba należy się nastawić i tak jak powiedziałeś, to niekoniecznie musi przynosić setki klientów, bo nie będziemy ich w stanie obsłużyć, tylko wystarczą nam ci, którzy faktycznie będą widzieli wartość w tym, co robimy i w naszych usługach i będą skłonni nam solidnie za to zapłacić. I to, powiem szczerze, Andrzeju, jest mocno pocieszające, bo każdy, kto słyszy YouTube, social media, to mówi, a to ja muszę być tym influencerem, mieć te milionowe oglądalności, a tu się okazuje, że nawiązując do tego, co mówisz, no niekoniecznie, że tutaj ważna jest efektywność tych naszych działań. To są takie krótkie treści, cały czas nowe, nowe, nowe, nowe, ale niestety, to moje zdanie, znam ludzi, którzy doskonale sprzedają swoją eksperckość na TikToku, i tam jeszcze sporo też darmowych zasięgów nas czeka, no ale my dzisiaj rozmawiamy o tym w kontekście shortów właśnie i wszyscy pozostali, że tak powiem, którzy działają w social media, musieli wejść w ten krótki format. Andrzej Burzyński
To ja się naprawdę nie znam, ale wracając do tego, trochę o genezie, nie wiem, czy wiecie, Spotify kilka miesięcy temu, widzę, że jest pytanie od uczestnika, ale później odpowiem, więc kilka miesięcy temu, a jeżeli nie ponad rok temu, na Spotify zaczęły się pojawiać, możesz wrzucić filmiki na Spotify, Skąd się wzięły właśnie te shorty na YouTubie? To jest to, co genialnie udało się Kanałowi Zero zrobić Stanowskiemu, gdzie on mówi, bierzmy ekspertów, rozmawiajmy, róbmy debaty, debatujmy, niech to trwa, nie miejmy tych ograniczeń, że to musi trwać tylko pół godziny, ja szukam takiej bardziej głębi, więc jakby z mojej perspektywy tak to wygląda, ale absolutnie uważam, że ktoś, kto zna się na shortach, rozumie shorty, czuje shorty, jest w stanie na nich świetnie, czy świetnie zarabiać, nie, bo nawet ludzie, którzy mają naprawdę setki tysięcy zasięgi w shortach, na tej grupie youtubowej, gdzie jesteśmy, na Facebooku, to dzielą się, że to są bardzo małe zyski, bardzo mało się też przekłada na subskrybentów, więc zależy, jaką masz cel, natomiast jeżeli chodzi o to, że jest ich dużo i wtedy możesz szukać na przykład jakichś sponsorów, których powiesz, na shortach będę reklamował twoje produkty, bo moje shorty oglądają setki tysięcy osób, no to może to mieć sens. Andrzej Burzyński
Natomiast kiedy się zajmowałem, bo były takie czasy, kiedy ja wszystko robiłem, to ja robiłem tak, że zamykałem się na dwa tygodnie, w cudzysłowie zamykałem, ale nie miałem innych aktywności, powiedzmy przez kilka godzin dziennie, nagrywałem filmiki, później te filmiki wrzucałem, nie obrabiałem ich generalnie. Ja, jeżeli się pomyliłem to przerywałem i nagrywałem na nowo, ale wrzucałem te filmiki, wrzucałem grafiki, opisy automatycznie były, bo w YouTube jest taka funkcja automatycznie dodać z innego filmu. Marcin Pieleszek
Czyli warto w zgodzie ze sobą i w zgodzie ze swoimi celami, natomiast też nie do końca bym się zgodził, że za każdym razem na każdym kanale trzeba nadawać inaczej, bo niektórzy stosują jakiś recykling treści, jak to mówią, słowo recykling nam się kojarzy z wyrzucaniem czegoś, ale tutaj w tym przypadku tak to nie działa i jednak dają podobne treści na poszczególnych kanałach, ryzykując tym, że ich charakter, czy charakter Linkedina, czy charakter Facebooka, czy charakter Instagrama, TikToka jest inny, ale jednak starają się dawać podobne treści, czy wręcz jednakowe treści na poszczególnych kanałach. Andrzej Burzyński
Ludzie, którzy płacą za to, żeby wystąpić, ze względu na twoje zasięgi, albo ze względu na grupę docelową, do której masz dostęp, nawet jeżeli zasięgi nie są jakieś potężne, więc ludzie, którzy zapłacą za to, albo jakieś firmy, które chcą się reklamować. Kanał Zero jest chyba, takim przykładem najlepszy także obojętnie jaki jest temat, to oni tam rocketjobs.pl reklamują, mówi jeżeli chodzi o te kwestie związane z ubezpieczeniami, czyli to nie musi być wprost związane z tym, o czym mówisz, ale jest jakaś firma, która mówi chcę swoje logo, albo chcę żebyś o tym wspomniał, albo masz pod spodem link partnerski, czyli jeżeli ktoś kupi z tego linku to dostanie taniej, Więc myślę sobie, że takie są wprost te, które powiedzieliśmy, czyli ludzie, którzy wprost kupują, ludzie, którzy chcą zapłacić i firmy, które chcą się reklamować. Andrzej Burzyński
I kiedy szedłem odebrać syna jeszcze wtedy z przedszkola, to ojciec, ja nie wiedziałem oczywiście, ale ojciec tego drugiego chłopaka przyszedł wcześniej, dowiedział się co tam się działo i przyszedł do mnie i taki, to już było na granicy, myślałem, że mnie uderzy, taki był wściekły i powiedział do mnie, moi prawnicy się do ciebie odezwał, ja tego tak nie zostawię, nie?