VIDEO
Spreaker Apple Podcasts Google Podcasts Spotify Facebook YouTube LinkedIn
Działasz w e-biznesie? Pamiętaj o ofercie dla e-biznesu od Domeny.tv i MSERWIS .
Chcesz wiedzieć jak uchronić firmę przed kryzysem? Co zrobić kiedy kryzys stanie się faktem? Koniecznie posłuchaj rozmowy z Marcinem Osmanem, współautorem Biblii e-biznesu 3.0, przedsiębiorcą, praktykiem sprzedaży, autorem licznych książek biznesowych.
Nie zapomnij zostawić maila, dostaniesz powiadomienia o nowych odcinkach: https://zlapaniwsiec.pl/newsletter-formularz/
Szczegóły rozmowy „Złapanych”:
Pobierz bezpłatny e-book z materiałami na temat budowania własnego biznesu:
Pobierz “E-book Odcinek 57” 57-Jak-zarzadzac-firma-w-kryzysie-„Zlapani-z-Biblia-e-biznesu-3.0-Marcin-Osman.pdf – Pobrano 341 razy – 646,91 KB
Szczegóły rozmowy Marcin Pieleszek
Czyli obowiązuje jakaś filozofia Kaizen, tutaj mi się kojarzy, czyli małych kroków, czyli systematycznie, ale robię małe kroki i pilnuję siebie, żebym robił te kroki, bo mówi, że przespanie pewnych rzeczy i zachłyśnięcie się pieniędzmi może, czy tymi obrotami na koncie może uśpić czujność, czyli cały czas wykonuję małe kroki i pilnuję, żeby nie robić rewolucji w tym momencie. Marcin Pieleszek
Jestem, nie wiem, na przykład programistą i sobie sam tworzę jakieś nowe pomysły, nowe narzędzia, ale jeżeli nie, To, co jest trudne w biznesie, to powierzam profesjonalistom, zewnętrznym firmom, sobie dobieram narzędzia, które są takimi platformami Software as a Service w tym momencie, czyli takimi gotowymi narzędziami do użycia, a koncentruję się na mocnych stronach, ale tutaj nie mogę odpuścić, bo tutaj też zwróciłeś na to uwagę, tych kompetencji sprzedażowo-marketingowych. Marcin Pieleszek
Tak, oczywiście, bo to jest problem sięgania po narzędzia, jak już tutaj do firm narzędzi wracamy w tym momencie, sięgania po narzędzia, które nie mają polskiego wsparcia, ani firmy, która gdzieś to w Polsce wdrożyła i zawsze jest to ryzyko, ja się spotkałem z tym, też pracując kiedyś w korporacji, że ktoś sobie wymyślił narzędzie, które gdzieś tam ktoś na świecie sprzedaje, jakąś platformę i potem zostajemy sami z supportem, to co powiedziałeś właśnie, z problemami i w zasadzie w przypadku, i to może zrodzić bardzo mocną sytuację kryzysową i w pewnym momencie... Marcin Pieleszek
I w razie czego, gdybyśmy nawet chcieli, nie wiem, dowolną kwotę zapłacić komuś tutaj w Polsce, jakiemuś specjaliście, kto by nam ogarnął to w krótkim czasie, że nie wiem, nawet parę tysięcy za dzień niech weźmie, ale niech pożar ugasi, to okazuje się, że takiego człowieka po prostu nie ma, bo nikt tego w Polsce nie wdrażał. Marcin Osman
Czyli może być tak, że jest kryzys, trzeba szybko załatać tę dziurę, tak jak powiedziałem, żeby zapłacić komuś, nie wiem, dyszkę za dzień, żeby załatał, zatrzymał i okej, mamy to, ale później jest etap zatrzymania się i patrzenia, what the fuck, nie, co tak naprawdę się wydarzyło. Marcin Pieleszek
Czyli ważne jest, żeby szybko się zreflektować i te skutki kryzysu ograniczyć, czyli te najważniejsze rzeczy ogarnąć, a potem dopiero spokojnie myśleć dalej o tym, jak uniknąć tych błędów, jak dalej rozwijać swój biznes, albo być może to, na co dzisiaj też zwracałeś uwagę, być może zrezygnować z zajmowaniem się pewnymi rzeczami i powierzyć te kompetencje innym osobom, czy znaleźć takie narzędzia, To. Marcin Osman
Błąd, który nie jest tragiczny, bo ludzie do Ciebie piszą, hej, nie działa kod, co się wydarzyło, więc zmieniasz kod na inny, ten, który oni mają w mailingu, żeby działał, ale jest jakiś procent klientów, którzy nie kupili, bo nie działało i oni do Ciebie się nie odezwał. Marcin Osman
Nie, to jest moment, który musisz podnieść, przytulić, pogłaskać, uspokoić, Później, dobra, czemu to się wydarzyło, czemu tam pobiegłeś, a to nie jest ten moment, gdy dziecko się drze, żeby na nie wrzeszczyć.